2010. április 17., szombat

Póréhagyma krémleves, és fasírt muffinformában



Ez a krémleves az egyik kedvencem, a tv-ben láttam ezt a receptet. Nagyon egyszerű az elkészítése.



Kell hozzá:

1 szál nagyobb méretű póréhagyma, 4 gerezd fokhagyma, 1 csomag petrezselyem, 2 db sárgarépa, 2-3 dl főzőtejszín, 1 liter húsleves (lehet 2 leveskockából is), só, fehér bors, curry, őrölt szerecsendió, kakukkfű,
5 dkg vaj


A póréhagymát és a fokhagymát vágjuk fel vékony darabokra, felolvasztott vajon kissé pirítsuk meg.

Ezután sózzuk, és fedjük le, majd egy kis idő múlva a szeletekre vágott sárgarépát is adjuk hozzá, pici vizet (húslevest) öntsünk rá, rakjunk minden fűszerből egy kávéskanállal bele.

Fedő alatt pároljuk, míg puha nem lesz.
Ezután öntsük hozzá még egy kevés húslevest, és ha teljesen megpuhult, adjuk hozzá a főzőtejszínt is. Botmixerrel pürésítsük, aztán a többi húslevest is öntsük bele, forraljuk össze.

Pirítóssal, reszelt sajttal, pirított fenyőmaggal, vagy sült virslikarikákkal tálalhatjuk.
A készítésnél most egy marék vágott medvehagymát is tettem bele, a végén a tetejére is szórtam egy keveset.

***

A póréleves után baconba göngyölt fasírtot készítettem, muffinformában sütöttem:


Néhánynak a közepébe olívabogyót nyomtam.

A többinek a közepébe félbevágott minimozzarellát nyomtam, teljesen feleslegesen, mert észre sem lehetett venni....(Igaz, az olívabogyó sem dobta fel nagyon...)

1 megjegyzés: