2010. április 16., péntek

Padlizsán!

Ugye, milyen gyönyörű?!

Diókrémmel töltött padlizsántekercs. Ezt egy főzős blogon láttam, grúz étel, nagyon megtetszett, változtattam rajta, de csak egy icipicit.....
A vékony padlizsánszeleteket kevés olajon megsütjük. A szélső részt, ahonnan nem tudunk hosszú szeleteket vágni, meghámozva, felkockázva, serpenyőben puhára sütjük, amíg hűl, nagy marék diót száraz serpenyőben megpirítunk.
A padlizsánt, diót aprítógépbe tesszük, hozzáadunk sót, borsot, egy-két kiskanálnyi sajtkrémet, és egy nagy csokor összevágott rukolát. (Eredeti recept szerint korianderzöldet).
Az apritóval /turmixgéppel/ vastag krémmé keverjük az anyagot, majd a padlizsánszeletekről kissé leitatjuk a felesleges olajat, egy kanálnyi masszát teszünk rá, és feltekerjük.

Ez is padlizsántekercs, de másképpen:
Nagyon kedves olaszországi ismerősöm készített hasonlót, én ezt a magam fantáziájából alkottam.
A padlizsán szeleteket pici olajon megsütöttem. A leeső részt héjastól felkockáztam, hagymát-fokhagymát pirítottam, azon dinszteltem a padlizsánkockákat, aprított sonkával és paradicsommal együtt, sóztam, borsoztam, oregánóval, kakukkfűvel, csipetnyi rozmaringgal fűszereztem.


Amikor már jól besűrűsödött, kifőtt spagettivel kevertem össze, a padlizsánszeleteket megtöltöttem, sütőtálba tettem, sajttal megszórtam, megpirítottam.
Nagyon finom lett!


1 megjegyzés: