2010. július 9., péntek

Áfonyás csavart koszorú

A Nők Lapja konyha mellékletében találtam a receptet, nagyon megtetszett, gyorsan beszereztem a hozzávalókat, és megsütöttem.

A felengedett leveles tésztát 3 mm-re nyújtjuk, a fele tésztából 8 cm-es kiszúróval korongokat szúrunk ki.
3-4 kanál áfonyalekvárt kikeverünk 1 kávéskanál étkezési keményítővel, és a maradék tésztára kenjük, és 1,5 cm széles, 15 cm hosszú csíkokat vágunk belőle, két-két csíkot a lekváros felükkel összeborítunk, és megcsavarjuk. A korongok szélét tojással megkenjük, és mindegyikre egy csavart koszorút illesztünk.
Sütőpapírral bélelt tepsiben 200 fokos sütőben aranybarnára sütjük, kihűtjük.

A maradék áfonyalekvárt elosztjuk a kosárkákban, majd keményre vert, cukorral ízesített tejszínnel, és áfonyaszemekkel díszítjük.
Megjegyzésem: legközelebb ribizlis málnalekvárral készítem, az áfonyalekvárt nagyon szeretem, de ebben a sütiben nem érvényesül az íze. Egyszóval: szebb, mint jó!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése