2010. augusztus 5., csütörtök

Erdei gombás rizottó

Hozzávalók: kb 30 dkg vegyes erdei gomba, egy fej vöröshagyma, egy gerezd fokhagyma, néhány kanál olaj, 25 dkg rizs, fél dl fehérbor, kb egy liter csirkehúsleves, egy dl tejszín vagy 5 dkg vaj, l0 dkg reszelt parmezán sajt, só, bors, petrezselyemzöld.

A vargányát és a rókagombát átválogattam, szűrőben jól átmostam.


Kevés olajon megfonnyasztottam egy fej apróra vágott hagymát, és egy nagy gerezd  fokhagymát is belenyomtam. Rátettem a tisztított, darabolt gombát, sóztam, borsoztam, fedő alatt kissé megdinszteltem.

Majd a rizst is hozzáadtam, együtt kevergetve pirítottam, majd a bort beleöntöttem, majd egy-két perc után felöntöttem a levessel. (Kockából készítettem…)

Fehérborsot és vágott petrezselymet adtam még hozzá.
Nem akartam túlfűszerezni, hogy a rókagomba és a vargánya ízét ne nagyon zavarja semmi. 
Nem fokozatosan adagolva adtam az alaplevet hozzá, ahogy illene,  hanem egyszerre öntöttem bele, és sűrűn megkeverve, lassú forralással puhítottam meg a rizst….

 Nem volt itthon tejszín, ezért egy púpos evőkanálnyi vajat kevertem a végén hozzá, és kb 15 dkg reszelt sajtot is, fele-fele parmezán és trapista volt.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése