2010. augusztus 11., szerda

Tojásfasírt és krumplifőzelék

Egy jó húsmentes feltét főzelékekhez.
Én így készítettem, az alábbiakból 8 db "pogácsa" lett, 7 cm átmérőt mértem sütés után...:-)


Egy közepes méretű vöröshagymát nagyon apróra vágtam. 5 egész tojást sóval jól felvertem.
A hagymát egy nagyon kevés megforrósított zsiradékra tettem, két-három keverés után a tojást ráöntöttem, és kevergetve jó keményre sütöttem.
(A hagymát azért nem dinsztelem meg, mert levet enged, és az íze sem marad elég intenzív.)
Egy zsemlét egészben megáztattam, és jól kinyomtam a vizet belőle, egy tálba tettem, villával szétnyomkodtam, a közben már eléggé meghűlt hagymás tojást hozzátettem, fokhagymaprésen belenyomtam két jó nagy gerezd fokhagymát, rászórtam egy fél mokkáskanál őrölt borsot, ugyanennyi őrölt köményt, és egy kávéskanálnyi majoránnát és pirospaprikát, és meg is sóztam, beleütöttem egy egész tojást, és villával jól összedolgoztam. 
Serpenyőben kevés olajat forrósítottam, és amíg az olaj melegedett, egy mélyebb tányérba bőven zsemlemorzsát öntöttem, a masszából evőkanállal hengereket tettem a morzsába, meghengergettem, hogy mindenütt érje a morzsa, ekkor kézzel ellapítottam, és villával alányúlva a forró olajba tettem. Így nem esik szét készítés közben, és amikor már megsült az alja, könnyedén megfordítható, eléggé megkeményedik.

Megsülve az állaga, színe, íze nagyon hasonló a húsból készült fasírthoz.

Régebben dupla mennyiséghez 12 tojást sütöttem meg, 2 áztatott zsemléhez, de akkor is csak egy nyers tojással kevertem ki - ha többet tettem bele, nagyon folyós lett a massza, nem lehetett formázni.
(Fűszeresebbé tehetjük, ha a velesült hagyma mellé még a masszába reszelünk egy fél vöröshagymát.)


Krumplifőzelék, ahogy én készítem:

3- 4 krumplit meghámozok, nagyon vékonyan legyalulom (mint az uborkát).
Fél fej hagymát nagyon apróra vágok, egy-két kanál olajon megdinsztelem, egy fél mokkáskanálnyi pirospaprikát dobok rá, és vízzel felengedem, egy-két babérlevelet, kiskanálnyi majoránnát is teszek hozzá, összeforralom, majd a krumplit hozzáadva annyi vizet öntök rá, hogy bőven ellepje, jól megsózom, és a krumplit puhára főzöm.


Amikor a krumpli megpuhult, akkor egy-két evőkanál lisztet elkeverek egy bögre tejjel, és behabarom vele a főzeléket. Ha túl sűrű, tejjel hígítom, majd ha jól megforrt, akkor elzárom, és egy kis doboz telfölt belekeverek.
Megjegyzem: én minden habart főzeléket így készítek, tudom, hogy a tejföllellel szokás a lisztet elkeverni, és azzal jól kiforralni, de én így szeretem, így csinálom, mivel elég hígan szeretem, és a végén belekevert tejföltől jó krémes lesz.
Szerencsére minden kosztosom is így szereti! :-D 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése