2010. augusztus 5., csütörtök

Krémes mézes 2.

A szokásos krémes mézesből 3 lapot megtöltöttem, majd amikor a hűtőben megdermedt, nagyon éles késsel a középső lapot kettévágtam, és valódi szabolcsi szilvalekvárral megkentem, és visszaraktam a másik felet.
Nagyon finom lett!

A képen látható süteményt készen kapható mézeslapból készítettem, de beírom a mézeslap készítésének receptjét:
Hozzávalók: 50 dkg liszt, 10 dkg margarin, 15 dkg cukor, 2 egész tojás, 5 evőkanál olvasztott méz, mokkáskanálnyi szódabikarbóna, néhány kanál tejföl.Összegyúrjuk, négy lapot nyújtunk belőle, sütőlapon, vagy tepsi hátlapján megsütjük. (Nagyon hamar sül!)

A krémhez én kb 3 dl tejben megfőztem 3 evőkanálnyi grízt, és egy evőkanálnyi vaníliás pudingport, és még vaníliás cukrot is, majd 20 dkg vajat (nem margarint!) kikevertem 20 dkg porcukorral, és a kihűlt grízzel összekevertem. 
Betöltés előtt a tésztalapokat rumba mártott ecsettel megkentem. A tészta frissen száraz, könnyen törik. Érdemes egy-két nappal előbb elkészíteni, hogy a lapok kellőképpen megpuhuljanak.
A pikáns lekvár nagyon jól ellensúlyozza a krém édességét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése