2010. augusztus 19., csütörtök

Zakuszka

A baráti körben nagy zakuszkafőző láz van mostanában. 
Volt három kisméretű padlizsánom, és pritaminpaprikám is, így elkészítettem egy próbaváltozatot. 
A gáztűzhelyen, lángelosztó vaslemezen megsütöttem a padlizsánokat.
Apróra vágtam egy nagy fej vöröshagymát. Aprítógépben feldaraboltam két kicsumázott pritaminpaprikát.
Fél deciliternyi olajat forrósítottam, a hagymát kissé megdinszteltem, a paprikát is hozzáadtam, és együtt megfőztem, közben kevergettem, le ne égjen. 

Ezalatt a kihűlt padlizsánokat lehéjaztam, kissé összevagdostam.


A hagymás paprikára ráöntöttem fél konzervdoboz olasz darabolt paradicsomot,
 majd az egészet merülő mixerrel pürésítettem.
Sóztam, borsoztam, nagy lángon jól összefőztem, végül hozzákevertem a kissé darabos padlizsánt is,
 és az egészet még kb.10 percig forraltam, ezalatt jól besűrűsödött.


Kihűlve kenyérre kenve, főleg pirítóssal, nagyon finom. 








Zakuszkát több módon is készítenek: főtt babbal keverve, vagy gombával. 
Minden változatban nagyon finom, csavaros üvegekben eltéve télen kitűnő kenyérrevaló! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése