2010. augusztus 7., szombat

Töltött patisszon

Ma vásároltam néhány patisszont, akkorák voltak, mint egy-egy jól megtermett karalábé, és nem laposak voltak, hanem szinte gömbölyűek, Éppen töltésre alkalmasak.

Kb 30 dkg darálthúst összekevertem egy megáztatott zsemlével, egy csokor vágott petrezselyemlevéllel, sóval, borssal, majorannával, őrölt köménnyel, és egy közepes méretű apróra vágott hagymával, amit pici olajon megdinszteltem, és úgy tettem a masszához. Fokhagymapréssel belenyomtam 2 nagyobb gerezdet, és az egészet 2 db egész tojással jól eldolgoztam.
A meghámozott, kivájt patisszonokat megtöltöttem. Egy edényben  kevés olajon megfonnyasztottam egy fél kisméretű, aprított hagymát, a patisszon forgácsokat kissé átforgattam rajta, sóztam, és vágott kaprot is tettem bele, majd felöntöttem kevés vízzel.

Fedő alatt kb. fél órát főztem, azalatt megfőtt a hús és a patisszon is, és a leve is eléggé elfőtt.
 (Egy megfelelő méretű fedeles jénaiban, sütőben is párolhatjuk).

A két nagyobbat egy olívaolajjal kikent sütőtálba tettem, mellé a megfőtt forgácsokat.
(A legkisebbet azon melegében megettem :-)
  

Bőven megkentem tejföllel, és füstölt pizzamozzarellát reszeltem rá, és kb 15 perc alatt pirosra sütöttem.




Nagyon finom fűszeres lett a töltelék!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése