2010. május 1., szombat

Citromos finomság

A sokak által ismert és nagyon közkedvelt "citromos álom", most "gyorsérlelésű" módszerrel, mivel nem volt idő egy éjszakát pihentetni.....
Egy nagyméretű tejfölt kikevertem 8 kanál cukorral, 1 nagy citrom levével és reszelt héjával. 2,5 dl tejszínt felvertem habnak, majd összekevertem a tejföllel. Babapiskótákat megforgattam vaníliás cukorral ízesített tejben, kiraktam a jénai alját, erre a massza egyharmada került, megint egy sor piskóta, arra massza, még egy sor piskóta, és az utolsó adag tejszínes massza. 
A hűtőben 3 óra alatt szépen összeállt, nagyon finom lett. 
Legtöbbször úgy szoktam készíteni, hogy a tejszínt habfixálóval verem fel, úgy keverem össze a tejfölös keverékkel, a babapiskótákat pedig egy folpackkal bélelt kapcsos tortaformába, szárazon rétegezem a krémmel, és egy napot (éjszakát) hagyom a hűtőben dermedni. 
Másnapra úgy összeáll, hogy a tortaformából kivéve úgy szeletelhető, mint egy bármilyen más torta.
Nagyon finom citrom helyett málnával készítve!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése