2010. május 29., szombat

Székelygulyás

Kissé diétás módon készült: pulyka apróhúsból, és lisztes habarás nélkül, és tejfölt sem kevertem bele,
 majd tesz rá, aki kér.

Hagymát karikáztam, olajon megdinszteltem, majd őrölt pirospaprikát szórtam rá, felkockázott fél paradicsomot és zöldpaprikát kevertem bele, a húst kissé átpirítottam rajta, felkarikázott kolbászt is tettem hozzá, majd rátettem a savanyított káposztát is, felöntöttem kevés vízzel, és még beletettem a húsvétkor lefagyasztott fűszeres sonkaléből is, kb 2 dl-t.
Amikor a hús és a káposzta puha lett, egy marék rizst kevertem hozzá, és teljesen készre főztem.
A sonkalé nagyon fűszeres volt, ezért nem fűszereztem a káposztát, egyébként 1-2 babérlevelet, borsot, csombort, pár szem koriandert is szoktam belefőzni.
Ha mindezek helyett egy csokor kaprot főzünk bele, nagyon finom, üde ízt kapunk!



  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése