2010. június 5., szombat

Karfiol megint


Baráti körben több nagyszerű karfiolos-darálthúsos recept kering, 
ezek közül most a baconos karfiolbombát készítettem el.
A karfiolt, lehetőleg egyben, majdnem puhára főzzük sós vízben.
A szokásos módon fasírtmasszát készítünk, a kihűlt karfiolra tapasztjuk, beborítjuk szeletelt baconnal, és megsütjük.
Én egyszerűsítettem a dolgot: kibéleltem baconszeletekkel egy megfelelő méretű fedeles jénait,  
majd "beletapasztottam" a húsmasszát, a karfiolt szépen beleültettem, a tetejére is kevés masszát tettem, a szalonnát visszahajtottam, és a jénai tetejét rátéve, beleállítottam egy tepsibe, aláöntöttem egy bögre forró vizet, - ha kisül a zsírja, ne égjen a sütőben.
Amikor úgy láttam, hogy megsült, akkor kiemeltem, leöntöttem a kisült zsiradékot, és átfordítottam a tetejébe,
és így sütöttem tovább, már szabadon, addig, amíg a szalonna megpirult.


A jénaiban:
Átfordítva:

Megsülve:
Megvágva:

Nagyon finom! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése