2010. június 6., vasárnap

Húsos-zöldséges ragu, üvegtésztával

Sárgarépát, fehérrépát, cukkínit, piros kaliforniai paprikát "juliennre" vágtam. Két közepes gombafejet is felszeleteltem. 
Egy közepes fej vöröshagymát, két nagyobb gerezd fokhagymát apróra vágtam.
Pulyka apróhúst felkockáztam. (Csirkemell, pulykamell a legalkalmasabb, de most ez volt kéznél, az előző nyárs maradéka...)
A hagymákat kevés olívaolajon megpirítottam, majd a húst rátéve nagy lángon tovább keregettem.Amikor a hús kifehéredett, beleszórtam a répákat, együtt pirítottam tovább.
Egy-két perc után a cukkínit is belekevertem a paprikával együtt, további kevergetés után a gombát is, és sóztam, borsoztam, mokkáskanálnyi oregánót, és egy tyúkhúsleves-kockát apróra vágva belekevertem. (Ha van, csirke alaplé nagyon megfelel!)
Végül belekevertem egy kevés főzőtejszínt is, és egy-két percig gyengén forraltam.

Amíg forrt, üvegtésztát leforráztam, néhány perc ázás után a raguba kevertem, ahol végül teljesen megpuhult.


Ennek az ételnek az elkészítéséhez igazából a wok felelne meg, de én most csak egy egészen kis adagot készítettem, egy nyeles, teflonozott edényben. 
Nagyon finom, könnyű étel!

Üvegtészta helyett kifőzhetünk spagettit, vagy akár hosszú cérnametéltet is, kissé keményebbre hagyva keverjük a raguba, ott teljesen megpuhul. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése