2010. június 7., hétfő

Káposztaleves


Igaz, hogy nem épp egy tavaszi étel, de minden adott volt hozzá itthon, miért ne készítsem el....
Volt egy darab füstölt csontom, kevés vízben, kuktában megfőztem, a húst lefarigcsáltam a csontról.
Fél fej vöröshagymát apróra vágtam, pici zsiradékban megpirítottam, majd egy nagy gerezd fokhagymát felaprózva hozzátettem, egy kávéskanál pirospaprikát tettem rá, felöntöttem vízzel, majd a szintén itthon elfekvő maradék savanyított káposztát kissé összevágva beletettem, a füstölt húst és a levet is hozzáöntöttem, két babérlevelet, kevés őrölt borsot is  raktam bele, és az egészet puhára főztem.
A végén egy pár felkarikázott virslit, meg egy evőkanálnyi apróra vágott kaprot szórtam hozzá, és kevés tejfölt is elkevertem benne.  Még egyszer felforraltam.


A leves után jöhet a hatlapos karamellás, amivel nem nagyon dicsekszem, nem is túl szép, 
és bár mindenkinek ízlik, de nekem eszméletlen édes.....


Az elkészítése ezen az oldalon, Szamócánál tökéletesen le van jegyezve, 
és sokkal szebb a süti is......





2 megjegyzés: