2010. október 31., vasárnap

Szilva rózsa készítése képekben

Többek kérésére bemutatom, hogyan készítettem.
A fagyasztott leveles vajastésztát kiengedés után nagyon vékonyra nyújtjuk, ha előhűtött tésztát használunk, akkor persze csak kitekerjük - de érdemes egy kissé a tészta alját is lisztezni, könnyebb vele dolgozni..
Megkenjük felvert tojással, szitálunk rá bőven porcukrot, és megszórjuk őrölt fahéjjal, majd kb másfél cm-es csíkokra vágjuk, a rövidebb oldalával párhuzamosan. 

A ringlószilvákat vékonyan felszeleteljük, és a csíkokat kirakjuk, a végén kb 3 cm-t szabadon hagyunk.
Balról-jobbra haladva feltekerjük, a végét aláhajtjuk, és sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, előmelegített sütőben magas hőfokon, kb. 15 perc alatt megsütjük.

Megszórjuk porcukorral.


A szilvából megmaradt apróbb darabokat a következőképpen hasznosítottam:
A maradék tésztát kiraktam a gyümölcsdarabokkal, feltekertem, szeleteltem, lapjával leraktam a sütőpapírra, megszórtam cukorral, megsütöttem.(Egy részét felcsíkozott almával raktam ki)
Megsülve:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése