2010. október 1., péntek

Debreceni hústekercs

Nagyon régen, egy szomszédomtól tanultam ezt az ételt.
Karajból, vagy combból készíthető, vagy egyéb nagyméretű húsból, amiből nagy szeletet tudunk vágni.
Én most sovány tarjából készítettem el.
A húst jó vékonyra kiklopfoltam, fokhagymabors-fűszerrel megszórtam.
Ezután egy maréknyi savanyított káposztát és egy szál debreceni kolbászt tettem rá.
(A káposztát nem kell kimosni!)

Szorosan feltekertem, cérnával megkötöztem. Amikor minden tekercs elkészült, lisztben megforgattam, kevés megforrósított olajon átpirítottam, majd kiszedtem, az olajon egy kisebb fej apróra vágott hagymát dinszteltem, majd a roládokat visszatettem, felöntöttem annyi vízzel, hogy majdnem ellepje, majd fedő alatt puhára főztem. (kb 40-60 perc).
Amikor megpuhult, a roládokat kivettem, a visszamaradt szaftba kevés gulyáskrémet kevertem. (Ha nagyon híg, ilyenkor lehet egy kevés étkezési keményítővel besűríteni).
Egy-két kanálnyi tejföllel simára kevertem a mártást.majd a  cérnát lebontva visszatettem a tekercseket.
Krumplipürével tálaltam.




   



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése