2010. október 3., vasárnap

Sós aprók megint

Vendégvárásra készítettem, ennél gyorsabb sósakat el sem tudok képzelni.
Készen kapható, előhűtött leveles vajastésztát használtam.
Virslis kiflicske
A kiterített vajastészta lapot a hosszabbik oldalával párhuzamosan kettávágtam.
A kisméretű, vékony virslit elfeleztem.
A tésztát a virsli mérete szerint VVVVV alakban felvágtam, és a fél virslikkel kifliket sodortam, sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, a tetejét tojással kentem, picit megsóztam, előmelegített gázsütőben, legmagasabb fokozaton 13 perc alatt megsütöttem

Sonkás csiga
Az előbbiek szerint elfelezett tésztalap egyik szélére sorban felraktam selyemsonka szeleteket, majd feltekertem, az előbbiek szerint daraboltam, sütöttem.

 
Juhtúrós csiga
A fentiek szerint elfelezett tésztalapot csípős gulyáskrémmel megkentem, az egyik szélére csíkban kb ceruza vastagságra vágott tömlős juhtúrót tettem, az egészet feltekertem, tojással megkentem,  őrölt köménnyel megszórtam, VVVV alakban felvágtam, sütőpapírral bélelt tepsiben az előbbiek szerint megsütöttem. 

Sajtos-sonkás tekercs
A kiterített vajastészta lapot a rövidebb oldalával párhuzamosan kettévágtam, megkentem felvert tojással, megszórtam apróra vágott sonkával és reszelt sajttal. Oldalról feltekertem, és kisujjnyi széles szeleteket vágtam belőle, lapjával sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, a tojással megkentem, 13 perc alatt megsütöttem.



Virslis variáció:
A tésztából kis téglalapokat vágok, amekkorába a fél virsli belefér. 
Megkenem vékonyan mustárral, a virslit beburkolom vele, a tetejét tojással kenem, késsel megvagdosom (nem muszáj, de mutatós!), és a fenti módon sütöm. Mustár helyett pizzakrémmel is finom.
Melegen a legfinomabb!


  






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése