2010. október 30., szombat

Csirkepaprikás túrógaluskával

A rádióban hallottam a túrógaluska receptjét, igaz, ott harcsapaprikás mellé főzték, de persze harcsám nem volt itthon, de túró az igen, meg csirkecomb, így hirtelen felindulásból megfőztem .....
A csirkepaprikást a szokásos módon készítettem el, a túrógaluska receptjét szó szerint bemásolom, ahogy hallottam:
4 személyre
fél kg túró
10 dkg liszt
3 tojás
Só.
Ezeket az alkotó elemeket alaposan összekeverem és pihenni teszem, hogy megdagadhasson a liszt  a nedvektől.
Nagy fazékban vizet melegítek, sót is teszek bele. Mikor forr, evőkanállal kb 8-10 centis galuskákat szaggatok a vízbe. 5 percig fő, majd megfordítom. Az a jó, hogy ebben a vízben benne lehet hagyni a galuskákat. Tálaláskor, ha kell, újra lehet melegíteni benne. Ez a galuska bármilyen pörkölt jellegű ételhez jó köret.
 Nagyon tetszik, hogy a maradék a főzővízben maradhat, valóban, semmi baja nem lett, másnap is ugyanolyan állagú volt, mint frissen, bár én nem a vízben melegítettem fel, hanem tányérra kiszedve, mikróban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése