2010. október 1., péntek

Kocsonya

Az üzletben nagyon szép, tiszta, karikákra felvágott lábat láttam, rögtön a kocsonya jutott eszembe. Vettem  hozzá egy egészen kicsi csülköt is - nem akartam nagy mennyiséget készíteni.
 Feltettem főni annyi vízben, amennyi ellepte. Bezöldségeltem, - sárgarépa, fehérrépa, zeller, egy fej vöröshagyma, és vagy 6 gerezd héjas fokhagyma, só, szemesbors  került bele. Addig főztem gyöngyöző forrással, amíg a hús könnyen lejött a csontról, akkor leszűrtem a levet egy kis fazékba. 3 gerezd tisztított nyers fokhagymát présen belenyomtam a lébe, és hagytam, hogy hűljön.
Amikor a húsfélék is meghűltek kissé, teljesen lebőröztem, kicsontoztam, a nagyon zsíros részeket is eltávolítottam. Az így megmaradt kevés húsfélét egy jénaiba tettem. A leves tetejéről leszedtem a zsírt, és rászűrtem a húsokra.
A hűtőben jól megdermedt, felszeletelve tálaltam, őrölt borssal és paprikával megszórva, 
citrommal csepegtetve.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése