2011. április 28., csütörtök

Kelkáposzta "dokinéni" módra

Ezt is a kedves gyermekorvos ismerősömtől lestem el, szénhidrátszegény!
(Én még tovább könnyítettem rajta.).
Nagyon apróra vágok egy nagy szelet bármilyen sovány húst (most karajszelet volt), egy lábosba teszem, hozzáaprítok 3 - 4 gerezd fokhagymát, sózom, felöntöm két bögre vízzel, és félig puhára főzöm a húst, majd a  feldarabolt kelkáposztát és krumplit is hozzáadva az egészet addig főzöm, amíg minden megpuhul, végül  kevés zsiradékon egy csapott evőkanálnyi zabpehelylisztből, pirospaprikával és aprított fokhagymával rántást készítek, és a kelkáposztával összeforralom.(Inkább leves-szerű legyen, nem vastag főzelék!)
Ez volt az alaprecept, én most krumplit sem főztem bele, így is nagyon finom lett, sőt, jobban ízlik, mint a krumplis változat! 

A kelkáposzta főzeléket hagyományosan rengeteg fűszerrel: köménnyel, majoránnával, borssal, fokhagymával főztem, és paprikás-fokhagymás rántással sűrítettem. (Nem tévedés: bele is főzök fokhagymát, és a rántásba is pirítok: más-más ízt eredményez!)
Ezt az utóbbi, "light" változatot érdemes kipróbálni, igazán nagyon finom, és kalóriaszegény!  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése