2011. május 7., szombat

Töltött cukkini és tök

Mostanában a töltött zöldségek a kedvenceim, méghozzá "minimalista stílusban".
Mindkettőt hasonlóan készítettem.
A darált húst apróra vágott vöröshagymával, fokhagymával, sóval, borssal, pirospaprikával, majoránnával fűszereztem, egy tojással és kevés reszelt gombával lazítva jól kikevertem.
A tömzsi cukkinik egyharmadát hosszában levágtam, belsejét karalábévájóval kiszedtem, az üreget megtöltöttem a húspéppel.
A megtöltött zöldségeket teflontepsibe tettem, a  levágott cukkinit, és a kivájt részeket melléraktam, megszórtam "Reform ételízesítővel", néhány kanálnyi vizet öntöttem rá, majd alufólia alatt fél órát sütöttem, majd a fóliát levettem, sajtszelettel beborítottam és fólia nélkül pirosra sütöttem.


A töltött tök hasonlóan készült, csak a kis zsenge tököket meghámoztam, úgy vájtam ki, és töltöttem meg, és amikor félidőben kivettem, hogy a sajtot rátegyem, akkor  az aprított tökdarabokra egy-egy teáskanálnyi tejfölt tettem, kissé összekevertem, úgy tettem vissza sülni.


Meglepően finom lett a majdnem-natúr tök, még az általam oly nagyon szeretett kapor sem hiányzott belőle! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése