2011. április 26., kedd

Sonkamaradék



Maradékmentés céljából a sonkavégeket, potyadékokat, szalonnás részt (egyesek nem eszik meg...) kétszer átdaráltam, beledaráltam két keménytojást is, és egy 10 dekás vajat mikróban majdnem folyósra olvasztottam, ezzel a húsmasszát jól kikevertem. (Jó sok lett, minimum fél kg.) 





Mivel ez valódi parasztsonka volt, jóízű füstös, és sós, a masszát semmivel nem fűszereztem, így megmaradt a jó sonkaíz.

Hűtőben kb 2 órát állt, ezalatt jól megdermedt.
Egy kis részéből golyókat formáztam, reszelt tojásfehérjébe forgattam.

(A többit uzsonnakrémnek használom majd, kis majonézzel, esetleg tejföllel lazítom.) 

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki és milyen ötletes! Köszi, ezt elkészítem majd!

    Margó

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lett! Mindenképp vajjal érdemes keverni, mert az szilárdul meg jól a hűtőben.

    VálaszTörlés