2011. április 12., kedd

Cukkínis fasírt, szénhidrátmentesen!

Ez a fasírt teljesen szénhidrátmentes, nincs benne sem liszt, sem zsemle.
Egy közepes méretű (kígyóuborka nagyságú) cukkinit nagy lyukú reszelőn lereszeltem.
Egy csokor újhagymát a zöldjével együtt apróra vágva beletettem, egy nagy gerezd fokhagymát belenyomtam, majd 40 dkg darált sertéshúst tettem hozzá (azért ezt és ennyit, mert ez volt itthon!).

Sóztam, borsoztam, két egész tojással alaposan összekevertem.


A massza felét a szokásos fasírtformában forró olajban kisütöttem.
A másik felét sütőpapírral bélelt tepsiben, előmelegített sütőben sütöttem meg. (20 perc).
Mindkét formában nagyon finom lett.



4 megjegyzés:

  1. Megcsináltam ezt a cukkinis fasírtot és nagyon-nagyon finom lett. Vékonyra reszeltem hozzá a cukkinit, és egy egész kevés búzadarát is adtam hozzá, mert nagyon folyt. Tepsiben sütöttem, azt hiszem, így elég diétás lett. Köszönöm a receptet, Éva, sokat segítettél vele. :-)))
    Köretnek párolt gomba és török padlizsánsaláta volt hozzá.

    VálaszTörlés
  2. Anikám, búzadara helyett lehet kevés zabpehelylisztet is keverni hozzá.
    Örülök, hogy tetszett!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó a fasírt. Annyival viszont javítanám a receptet, hogy a cukkinit lereszelés után mindenképp le kell sózni, hagyni kicsit állni mint az uborkát, és ki kell nyomkodni a levét, úgy hozzákeverni a húshoz, mert levet ereszt és a létől csak egy folyós malaj lesz. És mindenképp kell bele valami még így is ami összetartaja. Én paleózom, ezért fehérlisztet vagy zsemlemorzsát nem szoktam használni. Viszont 1-2 ek. zabpehelylisztet szoktam beletenni, és amarant lisztbe meglehet forgatni a golyókat sütés előtt. Tojásból is lehet akár egyel többet beleütni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Szöszi, többféleképpen is lehet készíteni, mindenkinek saját kedve szerint. Én azért nem sózom le, hogy ne eresszen levet (így a vitaminok is bennmaradnak, és reszelés után azonnal bekeverem,sütöm... Amikor nem diétáztam, akkor én is lisztekkel kötöttem meg...
      Köszönöm, hogy megírtad a véleményedet!

      További jó paleózást!
      Éva

      Törlés