2010. szeptember 17., péntek

Zakuszka, megint...

Valódi erdélyi receptet kaptam, mértékegységekkel, eszerint készült most egy komolyabb adag zakuszka.
5 darab padlizsán, 15 db nagy fehér paprika, 15 db nagy piros paradicsompaprika, fél kg hagyma, fél kg sűrű paradicsomlé, negyed liter olaj, só, bors, 3 babérlevél, 1 evőkanál cukor. 

A padlizsánokat a gáztűzhelyen, lángelosztó vaslapon megsütöttem, héját eltávolítva fakanállal összetörtem.
A megtisztított vöröshagymát, a kicsumázott paprikákat húsdarálón ledaráltam, egy fazékban az olajon kevergetve a fűszerekkel együtt megfőztem, közben a paradicsomot is  hozzáöntöttem.
Amikor már eléggé besűrűsödött, a padlizsánt is hozzáadtam, és addig főztem, amíg az olaj feljött a tetejére.
Azon forrón üvegekbe szedtem, és száraz dunsztba tettem.
A fenti mennyiségből ennyi lett:
Biztonság okáért a tető rácsavarása előtt késhegynyi szalicilt szórtam rá.
Húsdaráló helyett lehet aprítógépet is használni az anyagok darabolásához.
Aki szereti a csípőset, az egy-két erőspaprikát is darálhat hozzá.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése