2010. szeptember 2., csütörtök

Májgombóc húsleveshez

A mostani hideg napokban igazán jólesett a nem éppen nyári ételnek számító húsleves.
Elsőre cérnametélttel ettük, de a nagymennyiségű maradék levébe ma májgombócokat főztem.
Eredetileg friss csirkemájjal készül, ennek híján egy sertésmáj konzervet használtam.
Az alábbi mennyiségekből 13 db gombóc készült.

2 db zsemlét megáztattam, jól kinyomkodtam a vizet belőle, egy mély tálkába tettem, ráütöttem egy egész tojást, jól megsóztam, borsoztam, botmixerrel pürésítettem. Belekevertem egy doboz májkrémet, egy evőkanálnyi majoránnát, egy evőkanálnyi aprított petrezselymet, egy kis fej reszelt vöröshagymát, és két evőkanálnyi lisztet. Jól elkevertem, utánsóztam, majd teáskanállal gombócokat formázva a lobogva forró levesbe szaggattam. 
Kissé mérsékeltem a tüzet, és addig főztem, amíg minden gombóc a felszínre jött .

Ha nyers májjal készítem, akkor egy-két nagyobb csirkemájat deszkán elkaparok, úgy keverem a masszába. 
Semmi esetre se kerüljön bele hártya! 

Ez a gombóc így készítve finom, omlós.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése