2011. február 25., péntek

Dagasztás nélküli kenyér

Annyi mindenki sütötte már, hát engem is elkapott a gépszíj - igaz, csak fél adaggal kisérleteztem, és már kissé megkelt a tészta, amikor vagy 2 evőkanálnyi darált diót kevertem bele. Mivel már nem lehetett teljesen elvegyíteni, így kissé cirmos lett, viszont finom! 

Liventa receptjét követtem, vagyis mindenből a felét használtam:

"Hozzávalók: 2,5 dl-es csészével 3 csésze  liszt, 1,5 csésze víz, kicsit kevesebb, mint fél teáskanál szárított élesztő, 1,5 teáskanál só

1. A liszthez keverem a sót és az élesztőt, jól elkeverem őket (mivel többet nem nagyon kell keverni)
2. Hozzáöntöm a vizet, elkeverem (3-4 fordulat), 12 órát kelesztem (célszerű este elkészíteni). Az állaga nokedli tésztához hasonlóan folyós, ne gyúrható tésztára számítsunk!
3. 12 óra múlva, kovász-szerű massza lesz belőle, kiöntöm a tálból, áthajtogatom, mindkét oldalát belisztezem, letakarom konyharuhával és 30 perig pihentetem
4. A sütőt 250 fokra felmelegítem, egy fedeles jénai edényt előmelegítek a sütőben
5. A fél óra elteltével a tésztát az előmelegített tálba, majd a sütőbe teszem. Lefedve 30 percig sütöm, majd fedő nélkül 20-25 percig."

Nem fedeles jénaiban sütöttem, hanem egy vas serpenyőben, és zománcos fedőt tettem rá: ezért is lett kissé lapos.
Egy kevéske teljes kiőrlésű rozsliszttel kevertem a finomlisztet. 


Másnapra sem száradt ki, gondolom, a darált dió miatt.


Legközelebb, ha ilyesmire vetemedem, akkor jénaiban sütöm, 
hogy legyen bőven helye megnőni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése