2010. december 2., csütörtök

Vörösboros marhapörkölt

Nem készült nagy adag, mindössze 60 dkg marhalábszárat kockáztam fel. 
2 közepes fej hagymát, 1 gerezd fokhagymát apróra vágtam.
Egy evőkanálnyi zsírt forrósítottam, a húst fehéredésig kevergettem, majd hozzáadtam a hagymát, egy mokkáskanál őrölt köményt, fél mokkáskanál borsot, jól összekevertem, majd fedő alatt a saját levében pároltam pár percig, majd egy csapott evőkanálnyi pirospaprikát, egy evőkanálnyi paradicsompürét, körömnyi babérlevelet, és kevés sót tettem bele, és épp csak egy kicsi vizet öntöttem alá. Fedő alatt lassan főztem, ezalatt levet engedett, amelyet időnként pótoltam, hogy le ne égjen. Amikor megpuhult a hús, egy deciliter finom vörösbort öntöttem hozzá, és még vagy negyed órát főztem.
Amíg a hús főtt, addig kisméretű krumplikat hámoztam, és sós vízben puhára főztem, 
ezzel tálaltam az elkészült pörköltet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése