2010. december 4., szombat

Narancsos almalekvár

 Lereszeltem 1 nagy citrom héját, 3 nagy narancs héját is, a levüket kicsavartam. 
2 kg almát meghámoztam, nagy lyukú reszelőn lereszeltem, közben a citromos narancslével meglocsoltam, kevergettem, hogy ne barnuljon meg. Végül belekevertem a reszelt héjakat, 1 teáskanál őrölt fahéjat, késhegynyi őrölt szegfűszeget, mokkáskanálnyi őrölt gyömbért, és még 2 db hámozott narancsot, amiket aprítóban pürésítettem. Az egészet kevergetve pépesre főztem.
Ekkor hozzáadtam mintegy másfél deciliter sűrű narancsszörpöt, majd 
fél kg kristálycukorral elkevertem egy zacskó dzsemfixet, és ezzel főztem még jó 10 percet.
A forró lekvárt kisebb csavaros üvegekbe töltöttem, legalább 5 percre fejre állítottam.

 Fontos! A citromot, narancsokat nagyon jól meg kell mosni felhasználás előtt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése