2015. december 6., vasárnap

Spenótos-sajtos tészta


Maradékok felhasználásával, ötleteléssel készült, az alábbiakból:
- néhány szem kissé ráncosra aszalódott, de amúgy teljesen jó           koktélparadicsom, vétek kidobni.
- fél maréknyi aprított bacon;
- kb 10 dkg túlérett "Niva" penészes sajt;
- csavart száraztészta, alig másfél adagnyi. 
- Fagyasztott "gombócos" spenót (- ez az egy nem maradék!) ***

          A tésztát megfőztem a szokásosan, szűrőkanállal kiszedtem, a fazékban hagytam kb egyujjnyi vizet, visszatettem a gázra és beledobtam négy gombóc fagyasztott spenótot, szépen hagytam felolvadni,  majd a felkockázott sajtot is beletettem, és kevergetve felolvasztottam. 
          Amíg a spenót elolvadt, a kockázott bacont kisütöttem, majd a pörcöt kiszedtem, a zsírján megsütöttem a negyedelt paradicsomokat.
         A sajtos-spenótos szószba kevertem a tésztát, tálaláskor megszórtam a sült baconnal és a paradicsommal. 
Nagyon finom lett, - bár utólag eszembe jutott, hogy fokhagyma is mehetett volna bele, de a sajt íze így domináns, nekem ízlik, ahogy van, egyéb fűszerek nélkül!

***
Megmutatom a "gombócos" spenótot, hátha valaki nem ismeri: nagyon szeretem, mert az aprított levelek kis gurigákban vannak lefagyasztva, és így csak annyit kell kivenni a zacskóból, amennyire szükség van, tésztákhoz, mártásokhoz, stb
Sajnos, nem minden boltban tartanak ilyet.

                             
              

2 megjegyzés:

  1. Szia Kaleva :) Jó, hogy irtál a blogodba megint. Még mindig a Te recepted alapján csinálom a zserbót. Mindig nagyon finom.Üdvözlettel, szép adventet és karácsonyt. Susanne Werger

    VálaszTörlés
  2. Kedves Susanne! Nagyon örülök, hogy sikerült örömet okoznom a finom süteménnyel! Ez egy nagyon jó recept, eddig mindenkinek ízlett.
    Neked is hasonó jókat kívánok szeretettel:
    Éva

    VálaszTörlés