2012. február 16., csütörtök

Gombhoz a kabátot....

Egy előző ebédről bőven maradt párolt lilakáposzta, nagyon szeretjük, de nem volt semmi, amihez megegyük, ezért a következőt alkottam: a fagyasztóban találtam két nagy, vastag szelet tarját, kiolvasztottam és bepácoltam a "Lili féle" keverékkel: három kanál olaj, só, bors, zúzott fokhagyma, kevés csípős Piros-arany, és egy kevés grill fűszerkeverék (bármilyen jó). Ebbe a pácba jól beleforgattam a húst, hogy mindenütt érje, majd lefedve a hűtőbe tettem egy órára.
Közben két nagy fej hagymát  félbevágtam, nem túl vékonyan felszeleteltem. Egy kis tepsit egy bő evőkanálnyi zsírral vastagon kikentem, a hagymát beleszórtam, majd a húsokat rátettem, alufóliával szorosan lefedtem, majd az előmelegített sütőben kb fél órát,  majd a fóliát levéve, további 20 percig  sütöttem.

Sütés előtt:
Készen:

Közben krumplit hámoztam, és egészben hagyva sós vízben megfőztem, majd a vizet leöntve hagytam kissé megszikkadni, majd hosszában félbevágtam. Serpenyőben egy kanálnyi olajat forrósítottam és a fél krumplikat  átsütöttem.


Nagyon finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése