2012. február 25., szombat

Nagyanyó mézeskalácsa


Gyerekkoromban nagyon szerettem ezt a mézest, nagymamám sokszor sütötte, annyira gyors, egyszerű, és nagyon finom!
Később én is többször megsütöttem, az ízesítést variáltam, nagyon finom például őrölt ánizsmaggal, vagy reszelt narancshéjjal. A tetejére önthetünk olvasztott csokoládét, azzal is nagyon jó! 

Így készül:
4 egész tojást alaposan kikeverünk 12 dkg cukorral, 6 evőkanálnyi mézzel, fél mokkáskanálnyi őrölt fahéjjal, (én még tettem hozzá késhegynyi őrölt szegfűszeget is.)
25 dkg lisztet elkeverünk negyed mokkáskanálnyi szódabikarbónával, és összekeverjük a tojásos-mézes keverékkel, majd kivajazott-lisztezett tepsibe öntjük. (Én szilikonos sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem.)
A tetejére szórunk egy marék durvára vágott diót, csokoládét, mazsolát. (Én most mazsola nélkül készítettem)
Előmelegített sütőben, közepes hőmérsékleten tűpróbáig sütjük, - kb 15 perc alatt kész. 

A tetejére valókat nem kell lisztbe keverni, nem süllyed le az aljára!


Tepsiben, megsülve:



4 megjegyzés:

  1. Kedves Marcsi! Latogass el a blogomra, egy kis meglepetes var Rad. Kirus

    VálaszTörlés
  2. Kirus, ezt biztos, hogy nekem írtad? :)
    Puszi: Éva

    VálaszTörlés
  3. Evi!! Igen, Neked! Csak atneveztelek "Marcsinak" veletlenul..... Ez a mezes nekem is gyerekkori emlekek sorat hozza elo, a heten feltetlenul megcsinalom, koszi a receptet!!

    VálaszTörlés