2013. december 29., vasárnap

Csirketorta, a megunhatatlan

A család kérésére a karácsonyi ebédnél csirketorta lett az egyik fogás. 
Szerettem volna kerek tortaformában készíteni, de bosszantóan rövid bacont tudtam csak venni, ezért bordás őzgerinc formában sütöttem, és ezúttal pontos adatokkal is tudok szolgálni az összetevőket illetően! 
Tehát egy 30 cm hosszú, 10 cm széles, és 5 cm mély formához az alábbi mennyiségeket használtam fel: 
60 dkg csirkemell, 25 dkg füstölt tarja, 30 dkg füstölt sajt, és min. 40 dkg szeletelt bacon. (A füstölt sajt nem folyik meg annyira, jobban "megáll".)
A vékonyan szeletelt, kicsit kiklopfolt húst réteslisztben megforgattam, hogy a kisülő zsiradékot kissé megfogja. 
Még meleg volt, amikor felvágtuk, szépen lehetett szeletelni, és nagyon finom volt!
(A köret majonézes krumpli volt, amibe egy kevés pépesített vöröshagymát is kevertem.)

Megsülve:
Megvágva:

A maradék baconnal készítettem egy mini csirketortát, a 15 cm-es kis jénaiban:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése