2011. augusztus 1., hétfő

Palócleves


Az eredeti "Palóc leves" birkahúsból, ürühúsból készült.
Én ezt sertés lapockából főztem.
Egy nagy fej apróra vágott hagymát zsírban megdinszteltem, majd fél kg kockákra vágott sertéslapockát tettem rá, fehéredésig kevergettem, egy teáskanálnyi pirospaprikával megszórtam, kevés vízzel felengedtem, két gerezd aprított fokhagymát, sót, borsot is tettem bele, majd kb másfél liter vízzel felengedtem, felforraltam, és a húst fedő alatt félpuhára főztem.
Ekkor hozzáadtam fél kg felaprított zöldbabot, és tovább főztem, amikor már a bab is majdnem puha lett, akkor két szem felkockázott krumplit is tettem hozzá, és egy evőkanálnyi tárkonyt.
Amikor minden megfőtt, akkor 2 dl tejfölben elkevertem egy csapott evőkanálnyi lisztet, kevés levessel felengedtem, és a levesbe öntve jól elforraltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése