2011. január 2., vasárnap

Újévi szerencsemalackák

 Az idén is sütöttem újévi malackákat, sütőporos pogácsa tésztából.


Fél kg lisztet elmorzsoltam 25 dkg margarinnal, összegyúrtam fél csomag sütőporral, egy evőkanálnyi sóval, egy tojássárgával, és néhány kanál tejföllel. Pár órára hűtőbe tettem, majd kiszaggattam, minden darabot tojásfehérjével megkentem, úgy állítottam össze. A szemeknek most nem borsot, hanem borókabogyót alkalmaztam, így gyerekek is nyugodtan ráharaphatnak, nem erős.

A készítéshez közepes pogácsaszaggatóval kivágtam a fejet. Az orrot egy kisebb pogácsaformával vágtam a tésztából, az orrlyukakat szívószállal lyukasztottam.
A fülek szintén a kisebb szaggatóval kivágott körlapból vannak, négy részre vágva.
A tojással kent alapra felragasztottam az kilyukasztott orrot, majd a füleket, az egészet újból átkentem a tojással, és végül a szemeket is belenyomtam a tésztába.
Sütőpapírral bélelt tepsiben, előmelegített sütőben megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése