2019. december 22., vasárnap

Sós rudak és kockák sült hagymával

Mostanában többször sütöttem kis pogácsákat, rudakat sült hagymával, sajttal megszórva.
Most sütőporral készült, de lehet élesztővel is. Nekem a sütőporos ízlik jobban, és omlósabb marad sokáig. (Ha marad!)


Fél kg réteslisztben elkevertem 1 csomag sütőport, 1 púpozott teáskanálnyi sót, és  4 evőkanálnyi sült hagymát*, ezt a lisztkeveréket elmorzsoltam 20 dkg margarinnal, és egy púpozott evőkanálnyi libazsírral. Belekevertem egy tojást és annyi tejfölt (1-2 kanálnyi), amitől jól gyúrható lett.
A tésztát hűtőben pihentettem egy órát - de lehet többet is.
Végül kb egy cm vastagra nyújtottam, megkentem tojással, megszórtam reszelt sajttal.
Forró sütőben pirosra sütöttem. (kb 200 fokon 15-20 perc az én sütőmben)

*A sült hagymát most a Sparban vettem, de az Ikeában is kapható.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése